پروپوزال طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی


در حال بارگذاری
--
بانک اطلاعاتی ندارد
داکیومنت دارد
فایل word,pdf
۲۶۷,۴۰۰ تومان
خرید

پروپوزال طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی

 

موضوع اصلی این پروپوزال ” طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی” است. تعداد صفحات پروپوزال 20 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.

بخشی از بیان مسئله تحقیق:

شبکه­های آنلاین سرویس­های برخطی هستند که تعاملات و روابط زندگی واقعی را شبیه­سازی می­کنند. همچنین اجازه می­دهد تا کاربران با کاربران دیگر، محصولات، آیتم ها و غیره ارتباط برقرار کنند و آنها را به لیست دوستان یا علاقه مندیهای خود اضافه کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران با دوستانی که در زندگی واقعی خود می‌شناسند و همچنین دوستان جدیدی که در شبکه­های برخط پیدا می‌کنند، در ارتباط هستند(llison, 2007). برخی از کاربران علاقه­مند به پیدا کردن افراد جدید جهت به اشتراک گذاشتن علایق و سلایق مشابه، شخصیت­ها و یا حتی تحقیق و حیطه کاری می‌باشند  (DiMicco, 2008).

به این ترتیب، تعداد شبکه­های برخط و اعضای آنها به سرعت در حال افزایش است. این روند پیدا کردن دوستان جدید و یا محصولات مناسب در شبکه­های آنلاین را بسیار چالش برانگیز می‌کند و نیاز به یک روش بهینه جهت ارائه جذابترین محصولات یا دوستان نزدیک را ملزم می‌کند. توصیه ها براساس داده­های ضمنی و یا صریح و روشن به دست آمده از کاربر و آیتم ها انجام می‌شود. داده­های ضمنی با ثبت رفتار کاربر در حالی که با سیستم تعامل دارد جمع آوری می­شود. این داده­ها شامل ترجیحات و امتیاز می‌باشد  (Azizifard, 2013). محققان در سال‌های اخیر تکنیک‌ها و مدل‌های متنوعی را جهت بهبود ارائه توصیه ها به کاربران در رسانه­های آنلاین توسعه داده­اند. از این رو، لازم است تا افراد و کاربرانی را که در شبکه­های برخط فعالیت دارند را به سایر کاربران با ویژگی و رفتار­های مشترک ارائه دهیم.

یکی از مشکلات و چالشهای اصلی در شبکه های آنلاین برخط، شروع سرد کاربران یا آیتم ها است. چالش شروع سرد زمانی اتفاق می افتد که کاربر یا آیتم جدیدی وارد سیستم شده اما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت و ارتباطات آن با سایر افراد و آیتم ها در سیستم وجود ندارد. از طرفی روشهایی که تا کنون به منظور رفع این مشکل ارائه شده اند به گونه ای نتوانسته اند  با دقت قابل قبولی توصیه ها را طوری بهبود دهند که برای کاربر یا محصولات جدید جذاب باشد. به همین جهت در این پژوهش محقق سعی بر این دارد که روشی تلفیقی را با بکارگیری تکنیک بیزین و روشهای جستجو مکاشفه ای مبتنی بر ویژگی ارائه نماید که با دقت قابل قبولی توصیه ها را در شبکه های آنلاین بهبود نماید.

 

هدف پژوهش:

برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:

۱- بازنگری رفتار کاربران یا آیتم ها و شناسایی ویژگی­های حائز اهمیت در شبکه­های آنلاین جهت ایجاد نمایه

۲- شناسایی کاربران مرتبط با یکدیگر با بهره­گیری از تکنیک خوشه­بندی و تکنیک بیزین و روشهای جستجو مکاشفه ای مبتنی بر ویژگی به منظور ایجاد گروه­های مرتبط

۳- ایجاد یک سیستم توصیه گر بهینه بر اساس نمایه­ی ایجاد شده برای کاربران یا آیتمها

 

امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:

  • امکان دانلود فایل Word پروپوزال
  • امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال

توجه در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت نابلرنینگ تماس برقرار نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
  • حدود 90% از پروژه ها دارای داکیومنت و فیلم آموزشی می باشند.