پروپوزال طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی
پروپوزال طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی
موضوع اصلی این پروپوزال ” طراحی یک سیستم توصیه گر دوستیابی ترکیبی مبتنی بر روش بیزین و جستجو مکاشفه ای در شبکه های اجتماعی” است. تعداد صفحات پروپوزال 20 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.
بخشی از بیان مسئله تحقیق:
شبکههای آنلاین سرویسهای برخطی هستند که تعاملات و روابط زندگی واقعی را شبیهسازی میکنند. همچنین اجازه میدهد تا کاربران با کاربران دیگر، محصولات، آیتم ها و غیره ارتباط برقرار کنند و آنها را به لیست دوستان یا علاقه مندیهای خود اضافه کنند. تحقیقات نشان میدهد که کاربران با دوستانی که در زندگی واقعی خود میشناسند و همچنین دوستان جدیدی که در شبکههای برخط پیدا میکنند، در ارتباط هستند(llison, 2007). برخی از کاربران علاقهمند به پیدا کردن افراد جدید جهت به اشتراک گذاشتن علایق و سلایق مشابه، شخصیتها و یا حتی تحقیق و حیطه کاری میباشند (DiMicco, 2008).
به این ترتیب، تعداد شبکههای برخط و اعضای آنها به سرعت در حال افزایش است. این روند پیدا کردن دوستان جدید و یا محصولات مناسب در شبکههای آنلاین را بسیار چالش برانگیز میکند و نیاز به یک روش بهینه جهت ارائه جذابترین محصولات یا دوستان نزدیک را ملزم میکند. توصیه ها براساس دادههای ضمنی و یا صریح و روشن به دست آمده از کاربر و آیتم ها انجام میشود. دادههای ضمنی با ثبت رفتار کاربر در حالی که با سیستم تعامل دارد جمع آوری میشود. این دادهها شامل ترجیحات و امتیاز میباشد (Azizifard, 2013). محققان در سالهای اخیر تکنیکها و مدلهای متنوعی را جهت بهبود ارائه توصیه ها به کاربران در رسانههای آنلاین توسعه دادهاند. از این رو، لازم است تا افراد و کاربرانی را که در شبکههای برخط فعالیت دارند را به سایر کاربران با ویژگی و رفتارهای مشترک ارائه دهیم.
یکی از مشکلات و چالشهای اصلی در شبکه های آنلاین برخط، شروع سرد کاربران یا آیتم ها است. چالش شروع سرد زمانی اتفاق می افتد که کاربر یا آیتم جدیدی وارد سیستم شده اما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت و ارتباطات آن با سایر افراد و آیتم ها در سیستم وجود ندارد. از طرفی روشهایی که تا کنون به منظور رفع این مشکل ارائه شده اند به گونه ای نتوانسته اند با دقت قابل قبولی توصیه ها را طوری بهبود دهند که برای کاربر یا محصولات جدید جذاب باشد. به همین جهت در این پژوهش محقق سعی بر این دارد که روشی تلفیقی را با بکارگیری تکنیک بیزین و روشهای جستجو مکاشفه ای مبتنی بر ویژگی ارائه نماید که با دقت قابل قبولی توصیه ها را در شبکه های آنلاین بهبود نماید.
هدف پژوهش:
برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:
۱- بازنگری رفتار کاربران یا آیتم ها و شناسایی ویژگیهای حائز اهمیت در شبکههای آنلاین جهت ایجاد نمایه
۲- شناسایی کاربران مرتبط با یکدیگر با بهرهگیری از تکنیک خوشهبندی و تکنیک بیزین و روشهای جستجو مکاشفه ای مبتنی بر ویژگی به منظور ایجاد گروههای مرتبط
۳- ایجاد یک سیستم توصیه گر بهینه بر اساس نمایهی ایجاد شده برای کاربران یا آیتمها
امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:
- امکان دانلود فایل Word پروپوزال
- امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال
توجه: در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت نابلرنینگ تماس برقرار نمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
- حدود 90% از پروژه ها دارای داکیومنت و فیلم آموزشی می باشند.