پروپوزال ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین
پروپوزال ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین
موضوع اصلی این پروپوزال ” ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین” است. تعداد صفحات پروپوزال 11 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.
بخشی از بیان مسئله تحقیق:
شبکههای اجتماعی سرویسهای برخطی هستند که تعاملات و روابط زندگی واقعی را شبیهسازی میکنند. همچنین اجازه میدهد تا کاربران در شبکههای اجتماعی با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنند و آنها را به لیست دوستان خود اضافه کنند. تحقیقات نشان میدهد که کاربران با دوستانی که در زندگی واقعی خود میشناسند و همچنین دوستان جدیدی که در شبکههای اجتماعی برخط پیدا میکنند، در ارتباط هستند[1]. برخی از کاربران علاقهمند به پیدا کردن افراد جدید جهت به اشتراک گذاشتن علایق و سلایق مشابه، شخصیتها و یا حتی تحقیق و حیطه کاری میباشند[2].
به این ترتیب، تعداد شبکههای اجتماعی برخط و اعضای آنها به سرعت در حال افزایش است. این روند پیدا کردن دوستان جدید در شبکههای اجتماعی را بسیار چالش برانگیز میکند و نیاز به یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست را ملزم میکند که برای کاربران لیستی از دوستان پیشنهادی را فراهم کند. سیستم پیشنهاد دهنده معمولا بیش از ده سال گذشته برای ارائه پیشنهاد محصولات و خدمات به کاربران، بر اساس منافع خود، ترجیحات و رفتار برخط مورد استفاده قرار میگرفت[3]. پیشنهادها براساس دادههای ضمنی و یا صریح و روشن به دست آمده از کاربر انجام میشود. دادههای ضمنی با ثبت رفتار کاربر در حالی که با سیستم تعامل دارد جمع آوری میشود. این دادهها شامل ترجیحات و امتیاز میباشد[4]. محققان در سالهای اخیر تکنیکها و مدلهای متنوعی را جهت ارائه پیشنهادات به کاربران در رسانههای اجتماعی توسعه دادهاند. از این رو، لازم است تا افراد و کاربرانی را که در شبکههای اجتماعی فعالیت دارند را به سایر کاربران با ویژگی و رفتارهای مشترک ارائه دهیم. لذا خوشهبندی و روش پیشبینی که از روشهای داده کاوی هستند میتوانند به منظور بهبود فرآیند تطبیق و ارائه پیشنهادات در شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرارگیرند[5،6].
هدف پژوهش:
برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:
- بازنگری رفتار کاربران و شناسایی ویژگیهای حائز اهمیت در شبکههای اجتماعی جهت ایجاد نمایه
- شناسایی کاربران مرتبط با یکدیگر با بهرهگیری از تکنیک خوشهبندی به منظور ایجاد گروههای مرتبط
- ایجاد یک سیستم توصیه گر در زمینه دوست یابی بر اساس نمایهی ایجاد شده برای کاربران
امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:
- امکان دانلود فایل Word پروپوزال
- امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال
توجه: در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت نابلرنینگ تماس برقرار نمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
- کلیه محصولات دارای داکیومنت لازم جهت تشریح کامل روند و نتایج پروژه می باشند.