پروپوزال ارائه یک مدل فرصت طلبانه جهت بهبود مسیریابی در شبکههای بین خودرویی مبتنی بر شبکههای نرم افزار محور (SDN)
پروپوزال ارائه یک مدل فرصت طلبانه جهت بهبود مسیریابی در شبکههای بین خودرویی مبتنی بر شبکههای نرم افزار محور (SDN)
موضوع اصلی این پروپوزال ” ارائه یک مدل فرصت طلبانه جهت بهبود مسیریابی در شبکههای بین خودرویی مبتنی بر شبکههای نرم افزار محور (SDN)” است. تعداد صفحات پروپوزال 18 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.
بخشی از بیان مسئله تحقیق:
با توجه به کاربردها و ویژگیهایی شبکههای بین خودرویی مسیریابیهای متعددی پیشنهاد شده است که دو دسته عمده آنها، مسیریابیهای مبتنی بر توپولوژی و مسیریابیهای مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است. مسیریابیهای مبتنی بر توپولوژی مناسب شبکههای VANET نمیباشد و از کارایی خوبی برخوردار نیستند. مسیریابیهای مبتنی بر موقعیت جغرافیایی ترکیبی از اطلاعات موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مربوط به حالت لینک را به عنوان معیار مسیریابی در نظر میگیرد. برای این کار اطلاعات به صورت بستههای بیکن بین خودرو و همسایگان جهت اطلاعرسانی اطلاعاتی نظیر سرعت، موقعیت و جهت حرکت تبادل میشوند. این امر سبب تصمیمگیری بهتر و بالارفتن مدیریت کارایی مسیریابی میشود اما اشغال شدن کانال را در پی دارد، اشغال کانال سبب پایین آمدن کارایی شبکه و گاهی تصادم و حتی سربار اضافی میشود.
از طرفی استراتژی ارسال در پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی وابسته به اطلاعات محلی است. اطلاعات محلی به افزایش سربار مسیریابی و تاخیر در ارسال و پیچیدگی مسیریابی منجر میشود [1-3]. از اینرو استفاده از مکانیزمیکه اطلاعات توپولوژی را بصورت سراسری در اختیار پروتکل مسیریابی قرار دهد ضروری به نظر میرسد. یک مفهوم نوظهور شبکه که SDN نامیده میشود بسیار میتواند در باز طراحی مسیریابی برای VANETها جهت حصول مسیریابی بهینه با توجه به اطلاعات سراسری توپولوژی کارامد باشد [4]. معماری SDN بصورت فیزیکی توزیع شده است ولی منطقا متمرکز عمل میکند.
SDN یک دید سراسری راجع به توپولوژی شبکه ارائه میکند که دارای قابلیت برنامهریزی برای خودروها و نیز طراحی و اجرای آنها است. مدیریت و پویایی قوی دارد و عملکرد اصلی آن جداسازی سطح کنترل از سطح داده است. در سطح کنترل یک سری قوانین برای ارسال داده تعریف شده و با یک روش ساده انتزاعی پیچیدگی و پویایی بالای خودروها کنترل میشود و مشخص میکنند که گرهها چگونه دادههایشان را در سطح داده ارسال کنند. SDN برای ارتباط خودرو با خودرو، خودرو با واحدهای کنار جادهای و ساختار هیبرید استفاده میشود و در مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بسیار توانمند است و تمام کنترل در سطح SDN صورت میپذیرد و به خودروها صادر میشود. این تکنولوژی توانایی وصلپذیری هزاران خودرو با خدمات ناهمگن را فراهم میکند که هریک نرمافزارهای مختلف و خاصی مربوط به خودشان را دارند [5].
هدف پژوهش:
برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:
- بهبود انتقال بستههای داده حاصله از برنامههای کاربردی متعدد در شبکههای بین خودرویی شهری
- مسیریابی بهینه جهت حداکثر نمودن کارایی سیستم با توجه به بستههای متفاوت و الگوریتم فرصت طلبانه مبتنی بر معیار سه بعدی
- حصول کیفیت سرویس مناسب با توجه به برنامههای کاربردی متفاوت و متعدد
امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:
- امکان دانلود فایل Word پروپوزال
- امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال
توجه: در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت ماکان تزیز تماس برقرار نمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
- کلیه محصولات دارای داکیومنت لازم جهت تشریح کامل روند و نتایج پروژه می باشند.