نرم افزار ویزیو

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

نرم افزار Visio چیست؟

نرم افزار Visio

Visio یک برنامه جالب برای به کاربردن نمودارها، اشکال، الگوریتم ها و طراحی صفحات و خلاصه انجام بسیاری از کارهای گرافیکی و زیبا است و visio یک ابزار دیاگرام کشی است.

با استفاده ازاز این نرم افزار می توانیم کارهای زیبایی را خلق کنیم. در کل می توانیم بیان کنیم که با این نرم افزار می توان کارهای ترسیم، ذخیره کردن، حذف کردن، چاپ خطوط و حاشیه و… را انجام داد.

تاریخچه

این محصول برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط شرکت «شیپ ویر» ارائه شد. بعدها در سال ۲۰۰۰ این شرکت توسط مایکروسافت خریداری شد و اولین نسخه ویزیو با نام Visio v1.0 منتشر شده و آخرین نسخه آن نیز Visio 2019 است که با نسخه های استاندارد و حرفه ای در دسترس می باشد. Visio به عنوان یک برنامه آنلاین به عنوان بخشی از Office 365 نیز در دسترس است.

ویژگی های برتر ویزیو

ویزیو مجموعه گسترده ای از اشکال، اشیا و موارد دیگر را در خود جای داده است. برای درک بهتر این برنامه برخی از ویژگی های برتر آن را بررسی می کنیم.

  • نمودارهای شروع کننده: نیازی به ایجاد یک صفحه جدید و شروع به ساخت نمودار نیست، برای شروع پروژه می توانید یک نمودار آماده را انتخاب کرده و بلافاصله شروع به کار روی آن کنید. همچنین نیازی به آشنایی کامل با نحوه استفاده از ابزارهای مختلف ندارید، استفاده از این برنامه بسیار آسان است.
  • تنظیم و تکمیل نمودارها: ویزیو به شما امکان می دهد به راحتی نمودارهای حرفه ای بسازید و خیلی سریع آن را کامل کنید. این در صرفه جویی در زمان بسیار موثر است. علاوه بر این می توانید طرح ها و افکت های متنوعی روی نمودارها اعمال کنید. فقط با چند کلیک می توانید به طور کامل طرح نمودار را تغییر دهید.
  • کار گروهی روی نمودارها: این برنامه به شما امکان می دهد اعضای تیم خود را به پروژه اضافه کنید. افراد می توانند به شما در مرور و تغییر پروژه کمک کنند و همچنین نظرات خود را ارائه دهند و نمودار رسم کنند. می توانید به راحتی نمودارها را همگام سازی کنید.
  • منابع داخلی: ویزیو دارای الگوهای مختلف و صدها شکل برای انواع نمودارهای مختلف است. علاوه بر این می توانید منابع بیشتری را از پلتفرم آنلاین ویزیو دانلود کنید یا اینکه شکل های خود را بسازید و ذخیره کنید.
  • استفاده از لینک:اغلب مواقع نمی توانید همه اطلاعات لازم جهت بیان منظور خود را به یک ترسیم انتقال دهید . شاید بخواهید خواننده را به یک ترسیم دیگر، یک وب سایت یا سند دیگری ارجاع دهید که اطلاعات مربوطه را دارد . با visio می توانید لینک را به یک ترسیم یا شکل اضافه کنید . این ویژگی برای سرهم بندی اطلاعات جهت نمایش یک تصویر جامع مفید نیست.
  • استفاده از ویژگی drill-down:سریعا از یک ترسیم کلی به یک ترسیم جزیی رفته و مجددا بر می گردید . مثلا می توانید یک نقشه کلی از شبکه جهانی کامپیوتری بکشید و روی نام شهر دبل کلیک کنید تا ترسیمی از شبکه کامپیوتری آن را مشاهده کنید . این ویژگی drill-down به این دلیل امکان پذیر است که visio به شما امکان می دهد زمان دابل کلیک یک شکل، رفتار آن را تعریف کنید.

عملکرد های چند محیطی موثر visio با سایر برنامه ها:

  • اشکال، صوت، عکس و … را می توانیم به ترسیم visio وارد کنیم.
  • ترسیم ها، دیاگرام ها و نمودارها را درvisio ایجاد کنید که بعدا قابل صدور به برنامه هایی نظیر powerpoint مایکروسافت اکسل، مایکروسافت ورد، مایکروسافت اکسس هستند.
  • ترسیم های visio را به عنوان فایل های HTML ذخیره کرده و آنها را بر روی اینترنت upload کنید یا ترسیم های visio را به صفحات وب ضمیمه کنید.
1316 بازدید