پروژه تخصیص منابع و بهبود مصرف انرژی در رایانش ابری با کمک مجازی سازی،اضافه نمودن منابع انرژی تجدید پذیر الگوریتم DVFS در کلودسیم (CloudSim)


در حال بارگذاری
--
کلودسیم (CloudSim)
دارد
دارد
۷۵,۸۴۰ تومان
خرید

پروژه تخصیص منابع و بهبود مصرف انرژی در رایانش ابری با کمک مجازی سازی،اضافه نمودن منابع انرژی تجدید پذیر الگوریتم DVFS در کلودسیم (CloudSim)

این پروژه با زبان برنامه نویسی جاوا و فریم ورک نت بینز (NetBeans) نوشته شده است. کتابخانه ای که برای پیاده سازی فرآیند تخصیص منابع در تکنولوژی رایانش ابری یا Cloud Computing در این پروژه استفاده شده است, کتابخانه کلودسیم است. بنابراین, به طور کلی این پروژه با استفاده از الگوریتم بهینه سازی DVFS اقدام به تخصیص منابع ماشین های مجازی در رایانش ابری بین ماشین های مجازی می نماید.

تکنولوژی رایانش ابری امروزه در بسیاری از کاربردهای و صنعت های مختلف وارد شده و نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. در این تکنولوژی مجموعه ای از دیتاسنترها یا مراکز داده به عنوان سرورهای ارائه دهنده سرویس وجود دارند. در دیتاسنترهای موجود در رایانش ابری, مجموعه ای از Host یا میزبان ها وجود دارند. هاست ها در موقعیت های مختلف واقع شده اند. هر هاست در دیتاسنترهای موجود در رایانش ابری, دارای هزاران ماشین فیزیکی یا PM که مخفف Physical Machine است. هر ماشین فیزیکی دارای مشخصاتی همچون RAM یا حافظه رم, حافظه پنهان, پردازنده یا CPU, هارددیسک, میزان پهنای باند و غیره است. یک ماشین مجازی را می توان به یک کامپیوتر خانگی اطلاق نمود. هر ماشین فیزیکی به میلیون ها ماشین مجازی یا VM که مخفف Virtual Machine می باشد تشکیل شده است. از طرفی نیز این ماشین های از منابعی که هر ماشین در اختیار دارد به میزان مشخص بهره می برند. مشخصات هر ماشین مجازی دارای میزان ترافیک, میزان حافظه RAM, هارددیسک, پردازنده میزان بار و غیره است. در نهایت نیز درخواست هایی که از سمت کاربران به رایانش ابری ارسال می شود, توسط ماشین های مجازی اجرا می شوند.

یکی از مهمترین چالش های موجود در رایانش ابری, تعادل بار ماشین های مجازی است. تعادل بار ماشین های مجازی به معنی بهره وری متعادل از منابع و انرژی دیتاسنترهای کلود محاسباتی است. در صورتی که تعادل بار بین ماشین های مجازی در رایانش ابری حفظ نشود, بهره وری از انرژی و منابع به صورت نمایی افزایش یافته و کارایی سرورهای رایانش ابری شدیداً افزایش پیدا می کند.

تخصیص منابع ماشین های مجازی بین ماشین های مجازی با حفظ تعادل بار در رایانش ابری یعنی تقسیم تسک ها یا وظایف بین چندین VM به طوری که بار مصرفی و تعادل بار بین کلیه ماشین های مجازی حفظ گردد.

بنابراین با توجه به وجود چالش های تعادل بار, تخصیص منابع ماشین های مجازی و تخصیص منابع در رایانش ابری, ما در این پروژه یک نمونه ای عملی و کاربردی را با استفاده از الگوریتم تخصیص منابع DVFS و ابزار کلودسیم موجود در جاوا نت بینز برنامه نویسی نموده ایم. با این پروژه دانشجویان, اساتید, محققین و پژوهشگران می تواند بسادگی تحقیق خود را پیش ببرند.

از مهمترین ویژگی های این پروژه این است که شما می توانید تعداد ماشین های مجازی, تعداد هاست و دیتاسنترها و تعدادتسک ها را بصورت پویا به برنامه وارد نمائید. با وارد نمودن تعداد تسک ها و ماشین های مجازی مختلف می توان خروجی های متنوعی را تولید نمود و در نهایت معیارهایی همچون زمان, اجرا, زمان پاسخ و نحوه تخصیص منابع ماشین های مجازی را در خروجی مشاهده نمود.

پروژه تخصیص منابع ماشین های مجازی در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم DVFS, دارای یک فیلم از نحوه ی اجرا و وارد نمودن کتابخانه های کلودسیم به جاوانت بینز می باشد. لازم به ذکر است که قسمت های مختلف این پروژه دارای کامنت هایی است تا کاربران عزیز هیچ گونه مشکلی در هنگام استفاده و اعمال تغییرات لازم نداشته باشند.

توجه: برنامه نویسان سایت رسمی ناب پروژه, ۸ سال است که در زمینه رایانش ابری و زبان برنامه نویسی جاوا با کلودسیم تخصص دارند. در صورتیکه هر گونه پروژه ای در این زمینه با ابزارهای متلب و کلودسیم با هر نوع الگوریتمی دارید, می توانید به ما ارجاع دهید و در کمتر از یک ساعت پاسخ مربوطه را دریافت نمائید.

جهت سفارش پروژه مشابه یا پروژه جدید کافی است به این لینک مراجعه نموده یا از طریق تلگرام یا واتساپ سفارش خود را سریع مطرح نمائید.

امکانات پروژه تخصیص منابع ماشین های مجازی با الگوریتم DVFS:

_ امکان دانلود سورس کد با کلودسیم + کتابخانه های نت بینز و کلودسیم

_ تحویل فیلم آموزشی از اجرای پروژه

_ تحویل سورس کد با کامنت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
  • حدود 90% از پروژه ها دارای داکیومنت و فیلم آموزشی می باشند.