پروپوزال ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین


در حال بارگذاری
--
بانک اطلاعاتی ندارد
داکیومنت دارد
فایل word,pdf
۲۶۵,۴۰۰ تومان
خرید

پروپوزال ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین

 

موضوع اصلی این پروپوزال ” ارائه یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست در رسانه های اجتماعی مبتنی بر پیش بینی لینک و ترکیب الگوریتم های یادگیری ماشین” است. تعداد صفحات پروپوزال 11 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.

بخشی از بیان مسئله تحقیق:

شبکه­های اجتماعی سرویس­های برخطی هستند که تعاملات و روابط زندگی واقعی را شبیه­سازی می­کنند. همچنین اجازه می­دهد تا کاربران در شبکه­های اجتماعی با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنند و آنها را به لیست دوستان خود اضافه کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران با دوستانی که در زندگی واقعی خود می‌شناسند و همچنین دوستان جدیدی که در شبکه­های اجتماعی برخط پیدا می‌کنند، در ارتباط هستند[1]. برخی از کاربران علاقه­مند به پیدا کردن افراد جدید جهت به اشتراک گذاشتن علایق و سلایق مشابه، شخصیت­ها و یا حتی تحقیق و حیطه کاری می‌باشند[2].

به این ترتیب، تعداد شبکه­های اجتماعی برخط و اعضای آنها به سرعت در حال افزایش است. این روند پیدا کردن دوستان جدید در شبکه­های اجتماعی را بسیار چالش برانگیز می‌کند و نیاز به یک سیستم پیشنهاد دهنده دوست را ملزم می‌کند که برای کاربران لیستی از دوستان پیشنهادی را فراهم ‌کند. سیستم پیشنهاد دهنده معمولا بیش از ده سال گذشته برای ارائه پیشنهاد محصولات و خدمات به کاربران، بر اساس منافع خود، ترجیحات و رفتار برخط مورد استفاده قرار می‌گرفت[3]. پیشنهادها براساس داده­های ضمنی و یا صریح و روشن به دست آمده از کاربر انجام می‌شود. داده­های ضمنی با ثبت رفتار کاربر در حالی که با سیستم تعامل دارد جمع آوری می­شود. این داده­ها شامل ترجیحات و امتیاز می‌باشد[4]. محققان در سال‌های اخیر تکنیک‌ها و مدل‌های متنوعی را جهت ارائه پیشنهادات به کاربران در رسانه­های اجتماعی توسعه داده­اند. از این رو، لازم است تا افراد و کاربرانی را که در شبکه­های اجتماعی فعالیت دارند را به سایر کاربران با ویژگی و رفتار­های مشترک ارائه دهیم. لذا خوشه­بندی و روش پیش­بینی که از روش­های داده کاوی هستند می‌توانند به منظور بهبود فرآیند تطبیق و ارائه پیشنهادات در شبکه­­های اجتماعی مورد استفاده قرارگیرند[5،6].

 

هدف پژوهش:

برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:

  • بازنگری رفتار کاربران و شناسایی ویژگی­های حائز اهمیت در شبکه­های اجتماعی جهت ایجاد نمایه
  • شناسایی کاربران مرتبط با یکدیگر با بهره­گیری از تکنیک خوشه­بندی به منظور ایجاد گروه­های مرتبط
  • ایجاد یک سیستم توصیه گر در زمینه دوست یابی بر اساس نمایه­ی ایجاد شده برای کاربران

 

امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:

  • امکان دانلود فایل Word پروپوزال
  •  امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال

توجه در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت نابلرنینگ تماس برقرار نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
  • حدود 90% از پروژه ها دارای داکیومنت و فیلم آموزشی می باشند.