پروپوزال ارائه مدل فازی مبتنی بر خوشه بندی جهت کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی


در حال بارگذاری
--
بانک اطلاعاتی ندارد
داکیومنت دارد
فایل word,pdf
۲۵۷,۸۰۰ تومان
خرید

پروپوزال ارائه مدل فازی مبتنی بر خوشه بندی جهت کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی

 

موضوع اصلی این پروپوزال ” ارائه مدل فازی مبتنی بر خوشه بندی جهت کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی” است. تعداد صفحات پروپوزال 14 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.

بخشی از بیان مسئله تحقیق:

توسعه تکنولوژي ارتباطات به چندین سال قبل(مانند تلفنهاي داخل خودروها، دسترسی به اینترنت بر مبناي تکنولوژي سلولی و…) بر میگردد. با این حال ظهور شبکه هاي ادهاك بین خودرویی تحول دیگري در ارتباطات ایجاد کرده است[1]. امروزه تحقیقات گسترده اي در این زمینه انجام شده است. شبکه هاي بین خورویی یک دسته ي خاص از شبکه هاي ادهاك موبایل است که توانایی برقراري ارتباط بین خودورهاي در حال حرکت را دارا میباشد. گره هاي تشکیل دهنده این شبکه ها خودروها میباشند.

به دلیل حرکت گره ها و تصمیم گیري هاي متنوع رانندگان، نیازي به ایستگاه پایه در این شبکه ها وجود ندارد. در این شبکه ها گره ها میتوانند به طور مستقیم با همدیگر ارتباط برقرار کنند. در شبکه هاي ادهاك بین خودرویی براي ارتباط بین خودروها و همچنین ارتباط خودروها با واحد کنترل مرکزي از پروتکل هاي مسیریابی مختلفی استفاده میشود. داده هاي ارسالی، بین خودروي مبدأ و خودروي مقصد بسته به نوع پروتکل استفاده شده براي مسیریابی متفاوت است.

در شبکه هاي ادهاك بین خودرویی، یک پروتکل مسیریابی اثر بخش و کارا نقش بسیار مهم در بهبود امنیت مسافران بازي میکند . به منظور رسیدن به این هدف، مقیاسپذیري و قابلیت اطمینان پروتکل مسیریابی اهمیت بالایی دارد. در شبکه هاي ادهاك بی سیم مازه وجود ندارد و مسیریابی براي یک بسته اطلاعاتی به صورت اختصاصی انجام می شود. توپولوژي شبکه هاي ادهاك بین خودرویی دائماً در حال تغییر است، زیرا گره هاي شبکه متحرك بوده و در هر لحظه جاي خود را تغییر می دهند.

وقتی گره تصمیم میگیرد که داده اي براي گره مقصد بفرستد، ابتدا با انجام یک پروتکل مسیریابی پخش شونده کوتاهترین مسیر ممکن به گره مقصد را بدست می آورد و سپس با توجه به این مسیر داده را ارسال می نماید. در زمان کشف یا بروزرسانی مسیریابی،گره هایی که بر روي مسیریابی هستند، اطلاعات مسیریابی گره مقصد را در جدول مسیریابی خود تنظیم می کنند. این کار باعث میشود تا ارسال داده از مبدأ به مقصد به درستی و در کوتاهترین مسیر ممکن صورت گیرد.

 

هدف پژوهش:

برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:

  1. کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی با ترکیب تکنیک های خوشه بندی و منطق فازی
  2. افزایش توازن در تعداد اعضاي خوشه و قابلیت تطبیق با تغییرات مکرر توپولوژي با استفاده از الگوریتم خوشه بندی و منطق فازی
  3. در نظرگرفتن پارامترهاي پایداري مسیر در تابع سودمندي سرخوشه براي افزایش طول عمر مسیر کشف شده.
  4. شناسایی خودروهاي سیاه چاله و جلوگیري از انتخاب آنها به عنوان سرخوشه.

 

امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:

  • امکان دانلود فایل Word پروپوزال
  • امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال

توجه در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت نابلرنینگ تماس برقرار نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه نمایش داده می شود.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید کافیست به ایمیل سایت درخواستتان را ارسال نمایید.
  • حدود 90% از پروژه ها دارای داکیومنت و فیلم آموزشی می باشند.